Een langdurig zieke medewerker kost u veel geld. Wettelijk draagt u de kosten van ziekte en arbeidsongeschiktheid van uw medewerkers.
In ieder geval moet u twee jaar lang minimaal 70 % van het loon van een zieke medewerker doorbetalen. En… het werk blijft liggen. U moet op zoek naar vervanging. Daardoor zijn de totale verzuimkosten een stuk hoger dan de loonkosten. Volgens een studie van onderzoeksbureau TNO zelfs 2,2 keer zo hoog. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de administratieve en wettelijke rompslomp waarmee u te maken krijgt.
Een verzuimverzekering kan daarom van essentieel belang zijn voor de continuïteit van uw bedrijf. Ondernemen wordt een stuk relaxter met een verzuimverzekering:
- u krijgt de loonkosten van uw zieke medewerker vergoed
- u krijgt handvatten om verzuim te voorkomen
- uw medewerker wordt intensief begeleid zodat hij sneller aan de slag kan
Beperking van frequentie en duur van ziekteverzuim bespaart dus geld.
Graag maken wij met u een afspraak om de mogelijkheden voor uw bedrijf te bespreken.